مجله چک

راهنمای سفر به چک

راهنمای-سفر-به-چک

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

آشنایی با کشور جمهوری چک

مانند اکثر کشورهای اروپایی، شما می توانید در هر زمان از سال به جمهوری چک سفر کنید و یک سفر خارق العاده داشته باشید. چک با کشورهای لهستان، آلمان، اتریش و اسلواکی همسایه است. پراگ، پایتخت چک، یکی از مقاصد مهم توریستی اروپا است. بررسی ها نشان داده است که رتبه کشور چک در زمینه تولید محصولات غذایی ارگانیک در دنیا 6 است و این نشان می‌دهد که کشور چک یکی از بهترین کشورهایی است که تولید محصولات غذایی را بسیار جدی گرفته و سلامتی جسمی در این کشور بسیار مهم است. در واقع، بسته به فصل، می توانید بینش های کاملاً متفاوتی نسبت به این کشور بدست آورید. بنابراین با ما همراه شوید.

[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”vista_blue” icon_fontawesome=”fa fa-suitcase”]

ویزای شنگن

[/vc_message][vc_message message_box_color=”sandy_brown” icon_fontawesome=”fa fa-grav”]

تور چک

[/vc_message][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15653″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”ژِیوار سفیر نوین”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15656″ img_size=”full”][vc_column_text]

بهترین زمان سفر به چک:

 (ژانویه – فوریه) – هوا در زمستان بسیار سرد است بنابراین زمان مناسبی است برای مسافرانی است که دوست دارند لباس گرم بپوشند و از ازدحام جمعیت فرار کنند. در نظر داشته باشید که ممکن است در این فصل جاذبه های شهرهای کوچکتر بسته باشد.

 (مارس و آوریل ، اکتبر و نوامبر) با داشتن هوای خنک تر، بهترین سفر را انجام می دهید. بهار همچنین فصل شکوفه است که درختان میوه در گل کامل قرار دارند، بنابراین سفر به چک در ماه آوریل زیباترین ماه در نظر گرفته می شود.

(مه – سپتامبر ، دسامبر) از آنجا که هوا از ژوئن تا آگوست تماما آفتاب است، گردشگران در این فصل به ویژه در آخر هفته و تعطیلات، از ازدحام جمعیت هراسان میشوند.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

زبان:

 زبان رسمی در جمهوری چک، چک است که بسیاری از ساکنان قدیمی تر قادر به صحبت کردن به زبان روسی و آلمانی هم هستند. اگر نمی توانید با هیچ یک از این زبان ها صحبت کنید، نیازی به وحشت نیست، بسیاری از افراد در اکثر شهرها مهارت بالایی به زبان انگلیسی دارند. توصیه می کنیم Google Translate را بارگیری کنید تا در رمزگشایی منوها به شما کمک کند زیرا بیشتر آنها فقط به زبان چک نوشته شده است.

[/vc_column_text][vc_separator][vc_column_text]

حمل و نقل: 

جمهوری چک یک کشور کوچک است و حمل و نقل عمومی در آن واقعاً خوب است. در پراگ، حمل و نقل عمومی (تاکسی ، مترو ، اتوبوس) بسیار ارزان است. پس از جنبه رفت و آمد در جمهوری چک نگران هزینه آن نباشید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”15659″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

 کوتنی هورا

اگر بتوانید تنها از یکی از شهرهای چک جدا از پراگ دیدن کنید ، نمی توانید کاری بهتر از انتخاب کوتنا هورا ، که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو است ، انجام دهید. از جمله موارد برجسته می توان به کلیسای جامع باروک سنت باربارا اشاره کرد. این بنا که در سال 1338 ساخته شد، به دلیل تزئینات داخلی زیبا و نقاشی های دیواری که نه تنها شامل موضوعات مذهبی مانند نقاشی دیواری با عنوان چشم انداز سنت ایگناتیوس است،همچنین شامل موزه چک نقره که نمایشگاهی در مورد صنعت قرون وسطی معدن میباشد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”28995″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” woodmart_inline=”no” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های چک:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15662″ img_size=”full”][vc_column_text]

کاوش در پارک ملی Bohemian Switzerland

از کل سفر به جمهوری چک، خاطره در Bohemian Switzerland ممکن است به یادماندنی ترین باشد.  کارهای بسیار زیادی برای دیدن و انجام در این منطقه وجود دارد! کاوش کنید و چیزهای باور نکردنی ببینید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

شهر Liberec را کاوش کنید

اگر به دنبال شهری کوچک در عین حال جذاب برای گشت و گذار هستید، شهر لیبرک مناسب شماست. هرچند که در فاصله کمی از پراگ قرار ندارد اما هوای تازه آن هوش از سرتان خواهد برد. اگر چه شهری تقریبا پیشرفته است، اما هنوز هم با طبیعت احاطه شده است و کارهایی جالب برای انجام دادن دارد. این شهر در پای کوه جیتاد قرار دارد و دارای معماری زیبا، کافی نت ها و کلیه کارهای مختلفی است که می توان از پیاده روی تا صخره نوردی انجام داد. اگر شما هم علاقمند به سفر به این کشور زیبا هستید از تور اروپا نوروز1401 ژیوار دیدن کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”15664″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”مجری مستقیم تور اروپا”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15667″ img_size=”full”][vc_column_text]

Svíčková

 این غذا مورد علاقه مردم چک است و تقریباً روزانه سفارش داده می شود، این سیرلین کباب شده است که با سس خامه ای پخته می شود و با یک کرم ساده و مقداری زغال اخته سرو می شود. معمولاً با کوفته نان سرو می شود .این غذا ممکن است در مجارستان آمده باشد، اما به غذای اصلی در غذاهای چک تبدیل شده است. این ظرف با غذای کمتری از سبزیجات و گوشت بسیار بیشتری نسبت به گولاش مجارستانی تهیه می شود، این بشقاب پر از تکه های گوشت گاو ، مرغ یا گوشت خوک معطر است. در هر رستوران در سرتاسر جمهوری چک یافت می شود، این خورش و کوفته های نان را امتحان کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

چه چیزی را در جمهوری چک بخوریم؟

Vepřo-knedlo-zelo

شما نمی توانید سنتی تر از vep veo-knedlo-zelo پیدا کنید. مانند بیشتر غذاهای جمهوری چک، این غذا از گوشت کبابی، کوفته نان و کلم تهیه می شود. سادگی این ظرف هیچ نشانه ای برای طعم و مزه ای که ارائه می دهد نیست، بنابراین حتی اگر به خصوص آن را فانتزی نمی دانید، آن را سفارش دهید و بگذارید ذهن شما حیرت کند!!!

[/vc_column_text][vc_single_image image=”15668″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15670″ img_size=”large”][vc_column_text]

  • مردم جمهوری چک از کم مذهب ترین افراد جهان هستند.
  • این کشور به تنیس ، به ویژه بازیکنان زن مشهور است.
  • قدیمی ترین دانشگاه اروپای مرکزی در پراگ اقامت دارد.
  • جمهوری چک دارای اقتصاد پیشرفته و سطح بالایی از زندگی است.
  • مراقب باشید که چکی ها را “چکسلواکی” ننامید.
  • اسلواکی و چک در گذشته یکی بودند.
  • مردم چک عاشق شکارقارچ هستند.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • جمهوری چک هفتمین کشور امن برای زندگی در جهان است.
  • چک بیشترین قلعه های اروپا را دارد.
  • شهر قدیمی پراگ دارای سومین ساعت نجوم قدیمی جهان است.
  •  نام مستعار پراگ “شهر صد تیر است”.
  • محبوب ترین ورزش برای مردم چک هاکی روی یخ است.
  • یوهان گرگور مندل در جمهوری چک به دنیا آمد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”15671″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

خرید لذت بخش در چک را تجربه کنید

پالادیوم

مدت زمان پیشنهادی: بیش از 3 ساعت

ساعت کاری: همه روز از 9 تا 21

بزرگترین مقصد خرید در مرکز شهر پراگ است و دارای 5 طبقه است،  خرید و ناهار خوری های پالادیوم مشهور هستند.  غذاهای متنوعی از سراسر جهان را دراینجا  پیدا می کنید: چندین نوع رستوران ، فست فود ، کافه برای خریداران تهیه شده است که در نوع خود بی نظیرند. یک سوپرمارکت و بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی خاص در این مرکز خرید وجود دارد. می توانید مغازه های هدیه پیدا کنید و عزیزانتان را خوشحال کنید ، فروشگاه های جواهرات ، فروشگاه های لوازم الکترونیکی ، آژانس مسافرتی ، مواد بهداشتی ، داروخانه ، آرایشگاه ، استودیوی ناخن و یک کتاب فروشی بزرگ در PALLADIUM وجود دارد. خدمات مختلفی از جمله بانکها ، دستگاههای خودپرداز و صرافی نیز در اینجا ارائه می شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”15886″ img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”15885″ img_size=”full”][vc_column_text]

AFI Palac Pardubice

ساعت کاری: دوشنبه – شنبه 9:00 – 21:00 یکشنبه 10:00 – 21:00

این بنا در گوشه میدان ماساریک ساخته شده است. کاخ AFI محصول یک استودیوی معتبر بین المللی معماری MYS Architects است. این استودیو پروژه های جالب بسیاری را در چندین نقطه از جهان طراحی کرده است. AFI Palace  نمایشی از یک معماری مدرن، مناسب و معقول شهری است که به محلی بی نظیر در مرکز شهر تبدیل شده است. فضای داخلی مناسب این مرکز خرید، محیطی بسیار جذاب برای شهروندان پردوبیس و بازدید کنندگان آن را به وجود آورده  است. کاخ AFI به والدین دارای فرزندان و معلولین اهمیت می دهد. همه ورودی ها فاقد موانع هستند و در مرکز هر طبقه می توانید آسانسور و پله برقی مستقر را پیدا کنید. برای افزایش آسایش والدین با نوزادان، یک میز نوزاد در همه توالت ها نعبیه شده است. در طبقه دوم یک گوشه برای بازی کودکان وجود دارد. کاخ AFI مرتباً فعالیت هایی را برای کودکان ترتیب می دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_single_image image=”15964″ img_size=”full”][vc_single_image image=”15967″ img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

قدیمی ترین ساعت جهان

ساعت نجومی پراگ یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر است. علاقه مندان و گردشگران زیادی در مقابل برج قلعه قدیمی برای تماشای قدیمی ترین ساعت جهان، ساعت های زیادی را صرف میکنند در حالی که زنگ ها به صدا در می آیند ، دو درب بالاتر از ساعت به صورت اسلاید باز می شوند و مجسمه های روی یک سکوی چرخان ، یکی پس از دیگری حرکت می کنند. این مجسمه ها نمایانگر حواریون عیسی مسیح هستند.

سایر مجسمه ها ، در هر دو طرف ساعت نیز حرکت می کنند. این مجسمه ها همچنین تعصبات غالب بر زمان ساختن آنها را نشان می دهد. با رفتن از چپ به راست ، اولین چهره Vanity است. این مجسمه مردی است که خود را در یک آینه دستی بررسی می کند. شکل بعدی یک یهودی با یک کیف پول است که نشانگر Greed است. مرگ ، که توسط یک اسکلت نشان داده می شود ، یک طبل را می کوبد و جمجمه اش میخندد.  در نهایت یک کافر است که در این مجموعه را قرار گرفته است. چهار چهره دیگر بی حرکت مانده اند – ستاره شناس ، مزمن مزبور ، فیلسوف و فرشته.

ساعت نجومی برای مدت 600 سال کار خود را بدون  خاموش شدن، انجام داده است. این تنها ساعت نجومی است که هنوز درحال کار است. این قطعه چشمگیر از تاریخ چک در سال 1410 توسط دو مرد ایجاد شد.

در طول قیام پراگ در ماه مه 1945 ، نازی ها با اسلحه های ضد هوایی ساعت را به شدت آسیب زدند. ساعت نجوم طی قرن ها شاهد تغییرات بسیاری بوده است. در سال 1490 ، برخی اضافات از جمله مجسمه ها و تقویم ساخته شد. مجسمه های متحرک از قرن هفدهم و چهره های رسول مربوط به سال 1865 است. هنرمند ژوزف مونس در همان سال مجدداً شماره گیری تقویم را نقاشی کرد. اگر علاقمند سفر به  این مکان زیبا هستید از تور چک ژیوار دید کنید.

زمان قدیمی چک

تمام ظاهر ساعت نجومی به منحصر به فرد بودن آن کمک می کند. حلقه داخلی ساعت نمادهای زودیاک را نشان می‌دهد. حلقه بیرونی با شماره‌های رومی از 1 تا 24 شماره گذاری می‌شود تا زمان را نشان دهد. در حاشیه این حلقه، اعداد شوباچر زمان قدیمی چک را نشان می‌دهد. به شکل خورشید، به یک بازوی طلایی متصل است، به دور دایره زودیاک حرکت می‌کند. یک نماد ماه نیز در اینجا یافت می‌شود.

600سال با ساعت نجومی

چک در 9 اکتبر 2010 ، شاهد جشن 600 سالگی ساعت نجومی بود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row]

یک فکر در مورد “راهنمای سفر به چک

  1. Mahdi گفت:

    باتوضیحات شما در مورد چک با دید بهتری به اونجا سفر میکنیم

    1. شیما رشیدی گفت:

      خوشحال شدیم از این نظر زیبا.

  2. علی صدیقی گفت:

    سلام و عرض ادب به شما نویسنده گرامی. بسیار عالی نوشته شده است. من با آژانش شما به چک سفر کردم و بسیار لذت بردم/

    1. شیما رشیدی گفت:

      سلام و احترام تقدیم مسافر خوش اخلاق ما.ممنون از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *