مجله اسپانیا

آیین گاوبازی در اسپانیا سن فرمین | این جشنواره نماد چیست؟

آیین گاوبازی در اسپانیا سن فرمین

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

سن فرمین یکی از مبلغان مسیحیت بود که رومیان او را کشتند و بدن بی جانش را به گاوی بستند و در شهر گرداندند.

فلسفه پوشیدن لباس سفید در گاوبازی اسپانیا

گفته می‌شود زنی با پیراهن سفید برتن به کمک او رفت و تلاش کرد تا گاو را متوقف کند. این جشنواره هر ساله در شهر پامپلونا در اسپانیا برگزار می‌شود، پوشیدن لباس سفید نیز در این جشنواره نماد تقدیر از زن سفید جامعه ای است که شجاعانه به کمک سن فرمین رفت. علاوه بر مردم اسپانیا هر ساله از ششم تا چهاردهم ژوئیه گردشگران بسیاری برای تماشای این جشنواره به اسپانیا می‌آیند. شما نیز در آینده با شرکت در بهترین تور اسپانیا ، از نزدیک شاهد اجرای این جشنواره باشید.

[/vc_column_text][vc_separator color=”black”][vc_single_image image=”24419″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][vc_separator color=”black”][vc_column_text text_larger=”no”]

جشنواره گاوبازی چگونه آغاز می‌شود؟

شروع جشنواره گاو بازی با پرتاب فشفشه و نواختن طبل اعلام می‌شود. شرکت‌کنندگان، هم صدا فریاد( زنده باد سن فرمین ) سر می‌دهند. 

مسابقه در قسمت قدیمی شهر در میان خیابان ها و کوچه های باریک برگزار می شود. در زمان برگزاری جشن هر روز صبح، ۱۲ گاو و گوساله در انبوه جمعیت رها می شوند و در خیابانها صدها نفر آماده دویدن و فرار کردن از دست آن ها هستند.

این مسابقه پر هیجان است مردم می‌دوند و گاوهای عصبانی آنها را دنبال می کند برخی از افراد زمین می خورند و برخی زیر پای گاوها می‌افتند. با رسیدن گاو ها به استادیوم مسابقه درها بسته می شود تا گاوبازهای حرفه‌ای به زمین بیایند.

[/vc_column_text][vc_separator color=”black”][vc_single_image image=”24420″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][vc_separator color=”black”][vc_column_text text_larger=”no”]

ماتادور کیست؟

گاوبازی که به مصاف گاو نر می‌رود ماتادور میگویند. که به معنی قاتل است.  برای آشنایی با میدان گاوبازی لاس ونتاس روی آن کلیک کنید.

هر ماتادور گروهی به نام کوادریلا دارد که شامل ۶ معاون اوست، دو نفر سواره نیزه به دست هم  آنان را همراهی می‌کنند. مراسم در سه مرحله برگزار می‌شود و هر مرحله با نواختن شیپور شروع میشود.

شیپور اول که زده می شود، اعضای گروه گاوبازی برای رژه به میدان می‌آیند گاو نگون بخت نیز وارد زمین می شود.

دستیار ارشد ماتادور پارچه صورتی و زرد رنگ را مقابل حیوان وحشتزده از جمعیت حرکت می دهد. حیوان ترسیده، عکس العمل نشان می دهد، ماتادور هم خارج از میدان به چشم یک حریف وضعیت گاو را می سنجد.

بعد از آن بار دیگر شیپور به صدا در می آید و چهار  نفر ازاعضای گروه گاوبازی در هیبت جنگجویانی  سوار بر اسب به میدان می‌آیند.

نیزه ها را بر پشت گاو فرو می برند گاو را آنقدر می‌دوانند و خسته اش می کنند تا جریان مسابقه به نفع ماتادور پیش برود.

[/vc_column_text][vc_separator color=”black”][vc_single_image image=”24421″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” parallax_scroll=”no”][vc_separator color=”black”][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

پایان گاوبازی اسپانیایی چگونه رخ می‌دهد؟

 با نواختن شیپور سوم ماتادور با غرور وارد میدان مسابقه می شود و با حرکات حساب شده گاو را از پا در می آورد.

ماتادور شروع به تکان دادن پارچه قرمزی می کند که نه رنگ آن بلکه حرکت دادن های متوالی جلوی چشم گاو زخمی او را عصبانی می کند.

گاو رنگ‌ها را تشخیص نمی‌دهد، این پارچه رنگی بیشتر تماشاگران را به وجد می آورد!!! ماتادور در یک فرصت مناسب  شمشیرش را بین دو کتف حیوان و تا قلب او فرو می‌کند و همچنان حیوان بیچاره را به دور میدان می کشد.

پایان مسابقه همراهان ماتادور می‌آیند و جلوی چشم حیوان در حال مرگ، می رقصد تا سرگیجه بگیرد و بر زمین بیفتد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک فکر در مورد “آیین گاوبازی در اسپانیا سن فرمین | این جشنواره نماد چیست؟

  1. مریم گفت:

    مرده شور همتونو ببرن با اون لذت بردناتون امیدوارم دنیا از شر موجودات کثیفی مثل شماها پاک بشه آمین

  2. ح گفت:

    چه کثافتایین که با حیوون زبون بسته اینکارو میکنن و شیطان زاده هایی هم میرن برای تماشا

  3. دکتر امینی گفت:

    ژیوار عزیز دلتنگ‌تورهای با کیفیت شما هستیم
    به امید روزهای خوب ژیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *