ژیوارنامه

18 دسامبر، روز جهانی مهاجران

روز جهانی مهاجران

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

با افزایش روزافزون تعداد مهاجران در سراسر جهان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 18 دسامبر مصادف با 27 آذر را به عنوان روزی برای بزرگداشت نقش مهاجران و کمکی که مهاجرت در توسعه به ارمغان می‌آورد، اعلام کرد.

کشورهای عضو سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین دولتی و غیردولتی این روز را از طریق انتشار اطلاعات در مورد حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مهاجران و از طریق به اشتراک گذاری تجربیات و طراحی اقدامات برای تضمین حمایت از آنها گرامی می‌دارند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”32626″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” woodmart_inline=”no” parallax_scroll=”no”][vc_separator][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

طیف گسترده‌ای از عوامل همچنان در تعیین حرکت مردم ادامه دارد. آنها یا حرکات داوطلبانه یا اجباری هستند که در نتیجه بزرگی و فراوانی فزاینده بلایا، چالش‌های اقتصادی و فقر شدید یا درگیری هستند. تقریباً 281 میلیون نفر در سال 2020 مهاجر بین‌المللی بودند که 3.6 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌داد.

همه اینها به طور قابل توجهی بر ویژگی‌ها و مقیاس مهاجرت در آینده تأثیر می‌گذارد و استراتژی‌ها و سیاست‌هایی را تعیین می‌کند که کشورها باید به منظور استفاده از پتانسیل مهاجرت و حصول اطمینان از حمایت از حقوق اساسی بشری مهاجران ایجاد کنند.

برای امسال، سازمان ملل متحد موضوع روز جهانی مهاجران را «بهره گیری از پتانسیل تحرک انسانی» اعلام کرده است. سازمان ملل در بیانیه خود ذکر کرده است که مهاجران با «دانش، شبکه‌ها و مهارت‌های خود در ایجاد جوامع قوی‌تر و انعطاف پذیرتر کمک می‌کنند. “

سازمان ملل متحد با برجسته کردن مزایای پرورش جوامع مهاجر در یک کشور، تصمیمات موثری را برای پرداختن به چالش‌ها و فرصت‌های ارائه شده توسط تحرک جهانی و افراد در حال حرکت، ذکر کرد که می‌تواند بر چشم انداز اجتماعی و اقتصادی جهانی تأثیر بگذارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 نظر در “18 دسامبر، روز جهانی مهاجران

  1. بابایی گفت:

    خیلی سخته که از یک کشور که تورو بزرگ کرده بریی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *