ژیوارنامه

معرفی سلیمانیه | پایتخت فرهنگی کردستان عراق

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

معرفی سلیمانیه عراق

سلیمانیه که در زبان کردی با نام سلمانی یا سلیمانی نیز شناخته می شود، شهری کردنشین در کردستان عراق و مرکز استان سلیمانیه دولت اقلیم کردستان است.

شهر سلیمانیه با ارائه انواع مکان های تاریخی، فعالیت های ادبی و فضاهای باز، کافه ها، رستوران ها و پارک های تفریحی به عنوان مرکز فرهنگی منطقه دیدنی کردستان شمال عراق شناخته می شود.

طبق استانداردهای عراق، سلیمانیه شهری بسیار جوان است. در سال 1784 توسط ابراهیم پاشا بابان، یک شاهزاده کرد تأسیس شد که پایتخت پادشاهی وی بود.

اهمیت سلیمانیه

از آن زمان به بعد پایتخت فرهنگی کردستان عراق و محل زندگی فیلسوفان ، شاعران و نویسندگان است. اهمیت سلیمانیه تنها به عراق محدود نمی شود، بلکه برای کل منطقه کردستان است که مناطقی از ترکیه، سوریه و ایران را نیز در بر می گیرد.

سلیمانیه به خاطر زمین حاصلخیز خود مشهور است و اطراف آن را دشتهای وسیعی تشکیل می دهد که در طول تاریخ بیشترین گندم را برای عراق تولید کرده اند.  در طول رژیم بعث، سیاست های اقتصادی هدفمند سعی در کاهش توانایی اقتصادی سلیمانیه داشت زیرا این شهر قطب ملی گرایی کرد بود.

پس از برکناری صدام حسین از قدرت در سال 2003، سلیمانیه شاهد یک رونق اقتصادی بزرگ بوده است. امروزه سلیمانیه یک قطب گردشگری عالی برای گردشگران و  مسافران محسوب می شود.[/vc_column_text][vc_separator][vc_single_image image=”22578″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]

تاریخچه سلیمانیه، عراق

در حالی که فعالیت اقتصادی و فرهنگی در منطقه سلیمانیه را می توان در صدها سال پیش جستجو کرد، شهر مدرن سلیمانیه توسط یک شاهزاده کرد به نام ابراهیم پاشا بابان در سال 1784 تاسیس شد.

از زمان تأسیس، سلیمانیه مرکز شاعران، نویسندگان، مورخان، سیاستمداران، دانشمندان و خوانندگان بزرگی مانند نالی ، مهوی و پیرامرد بوده است.

این شهر از آن زمان رشد کرده است تا جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر را در خود جای دهد و دارای یک اقتصاد رو به رشد است که بیشتر به کشاورزی و گردشگری متکی است.

این یک مرکز مهم اقتصادی برای شمال عراق است و از سال 1992 به طور مداوم به عنوان مرکز فرهنگی کردهای سورانی زبان نامگذاری شده است.[/vc_column_text][vc_separator][vc_single_image image=”22572″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]

جاذبه های سلیمانیه، عراق

  • چاوی لند، سلیمانیه

چاوی لند، یک پارک تفریحی با بزرگترین چرخ و فلک در خاورمیانه است. جاذبه های آن شامل  غلتک سریع، جاذبه های آبی، سواری های کوچک برای خانواده هایی با بچه های کوچکتر و … می باشد.

این پارک همچنین شامل یک تله کابین با سرعت کمتری است، که منظره ای پانوراما از نه تنها مجموعه تفریحی، بلکه در سراسر شهر را فراهم می کند.

شما می توانید  از عصرها در پارک لذت ببرید، وقتی چراغ های مصنوعی درخششی قوی و زیبا ایجاد می کنند و احساسی جادویی به چشم انداز مقابلتان می بخشند.

  • موزه Amnasuraca

موزه Amnasuraka زندان قدیمی است که در آن افسران صدام حسین کردهای تحت رژیم او را شکنجه می کردند. در این موزه شما می توانید از تونلی عبور کنید و در آن  نزدیک به 200000 قطعه شیشه روی دیوارها ببینید.

هر تکه آینه روی دیوار نشان دهنده یک نفر کشته شده است. در سقف ، بیش از 5000 لامپ نشان دهنده روستاهایی است که سپاهیان حسین ویران کرده اند.

در برخی سلول ها مجسمه هایی وجود دارد که روشهای شکنجه و زندانیان را به تصویر می کشد. همچنین می توانید در حیاطی که برج مراقبت هنوز در آن قرار داردريا، قدم بزنید.

[/vc_column_text][vc_separator][vc_single_image image=”22573″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no” title=”چاوی لند”][vc_column_text text_larger=”no”]

  • سیتی استارمال

خرید مورد علاقه مردم محلی را در City Star Mall امتحان کنید.در چهار طبقه با مارک های لباس بین المللی و محلی کاوش کنید یا غذاهای محلی را در یکی از رستوران ها امتحان کنید.

این مرکز خرید دارای یک فضای بازی مخصوص کودکان با یک مرکز بازی است و همچنین که امکاناتی برای بولینگ، پینگ پنگ و بیلیارد نیز برای بزرگسالان فراهم می شود.

  • موزه خانه سلیمانی

این موزه یادگاری هایی از دوران باستان دارد و به عنوان راهنمای باستان شناسی به عراق باستان عمل می کند. فراموش نکنید که از این منطقه ، بین النهرین غالباً به عنوان گهواره بشریت یاد می شود.[/vc_column_text][vc_separator][vc_single_image image=”22574″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no” title=”سیتی استارمال”][vc_column_text text_larger=”no”]

  • پارک شهرداری

در سلیمانیه چندی پارک وجود دارد و چندین یادبود. علی رغم آنچه ممکن است در مورد عراق در رسانه ها شنیده باشید ، مکانهایی مانند پارک شهرداری بسیار مناطق آرامی برای استراحت و تفریح است و هیچ خطری در آن شما را تهدید نخواهد کرد.

در این پارک مجسمه های سر شاعران معروف کرد وجود دارد.

  • بازار بزرگ سلیمانیه

یکی از بازارهای سلیمانیه به عنوان “بازار بزرگ” شناخته می شود و این به این دلیل است که بسیار عظیم است.

تقریباً می توانید از ریل پرده گرفته تا پرچم های بارسلونا تا سوغاتی های عراقی و  هر چیزی را در این بازار بخرید.

[/vc_column_text][vc_separator][vc_single_image image=”22575″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no” title=”بازار بزرگ سلیمانیه”][vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fas fa-globe-americas”]

10 جاذبه برتر اربیل، عراق | سفری رویایی به کردستان عراق

[/vc_message][vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fas fa-igloo”]

تاریخ مصر | معرفی پادشاهان سرزمین فراعنه

[/vc_message][vc_message message_box_color=”blue” icon_fontawesome=”fas fa-globe-americas”]

معرفی اربیل | افراط گرایی امنیتی در کردستان عراق

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *